fbpx

Ruta del Ter: Etapa variant

Aquest recorregut és bidireccional. Podem començar des de l’estació de tren de Celrà cap a la Gola del Ter, o bé realitzar el recorregut en sentit contrari per anar a buscar el tren a Flaçà o Celrà. Es tracta d’una ruta d’uns 15 km, que transcorre per terrenys planers, principalment entre camps de conreu i amb bones vistes sobre el riu i els boscos de ribera. Us animem a visitar els nuclis de Celrà, Bordils, Sant Joan de Mollet i Flaçà.

Tot i estar marcat en ambdós sentits, la descripció es realitza en sentit cap a la Gola del Ter:

Km 0: Sortirem de l’estació de Celrà pel carrer que transcorre entre la via del tren i La Fàbrica (equipaments municipals). A 500 m passarem pel pas subterrani per sota les vies de tren que ens portarà al polígon industrial.

Un cop al polígon, caldrà situar-se a la vorera amb barana de fusta per resseguir-la fins que s’indica Illa dels Salzes, i tombar a l’esquerra abandonant la zona industrial. Ens mantindrem sempre al camí recentment pavimentat que no s’ha de deixar. Bonic entorn i panells informatius de l’Illa dels Salzes.

Km 4: Just davant la Depuradora municipal caldrà girar a l’esquerra.

Km 6: Passarem per davant el polvorí i més endavant els refugis (totes ells, Espais de Memòria del Memorial Democràtic). Ja en terme de Bordils trobarem un encreuament on hi ha l’alzina de la Canova (km 7,15) i seguirem per la pista asfaltada de l’esquerra, i en el següent encreuament anirem sentit Nucli antic.

Km 8: Arribarem al poble de Bordils: entrarem pel camí de Medinyà, després carrer Ample i marxarem pel carrer de la Creu. Llavors ja seguim de nou la pista asfaltada cap a la dreta.

Km 10: Arribarem al paratge de la Palanca creuant per sobre la riera de Sant Martí Vell. Ja pràcticament en línia recta arribarem a Sant Joan de Mollet.

Km 11,5: Un cop a Sant Joan de Mollet arribarem per darrera el Pavelló poliesportiu i anirem cap a la carretera principal (C-255z). La resseguirem una estona per la vorera fins a trobar el camí de Can Bou a l’esquerra i en diagonal.

Km 13: Al cap de poc més d’un quilòmetre ja ens trobarem al nucli històric de Flaçà, entrant pel carrer de la Cellera. Seguirem la senyalització de la Ruta del Ter col·locada en els indicadors de Dipsalut, que ens menaran a passar per davant de l’església de Sant Cebrià, i després a sortir del poble pel carrer de la Creu.

Km 15: Resseguirem la GIV-6424 fins al Molí d’en Vinyals on acaba aquest recorregut.

Un cop situats en aquest punt, podem seguir el camí cap a Sant Llorenç de les Arenes i arribar a la Gola del Ter, que ens queda a uns 30 km. O bé retrocedir a buscar el tren a Flaçà o Celrà.

Celrà, Bordils, Sant Joan de Mollet i Flaçà.